• English
  • Svenska
  • Suomi
  • Dansk

> Forsinket bagage

advice-luggage_2318792b

Jet Times handlingselskaber gør deres yderste for, at bagagen ikke bliver forsinket, men helt undgå det kan vi desværre ikke.

Anmeldelse af bagageforsinkelse
Hvis bagagen mod forventning ikke ankommer til destinationen, skal man straks – inden man går gennem tolden – kontakte Jet Times handlingagent, som varetager håndtering af bagage efter landing.

Her udfylder man en Property Irregularity Report (PIR) som dokumentation for, at forsinkelsen er anmeldt. Vær meget opmærksom på, at man i anmeldelsen skal opgive samme navn og adresse, som står på bagagens navneskilt. Husk også oplysning om, hvordan du kan kontaktes på rejsemålet – for eksempel telefonnummer eller mailadresse.

Efterlysning af bagage
Efterlysning af bagagen indledes straks efter anmeldelse i lufthavnen.

Efterlysning af bagagen baseres på den Property Irregularity Report (PIR), du fik ved anmeldelsen i lufthavnen, med information om bagagekvitteringsnummer samt dine oplysninger om navneskilt og andre kendetegn.

Det er afgørende for efterlysningen/lokaliseringen, at både bagagetag nummer samt navn og adresse på bagagen stemmer med overens med de oplysninger, der er angivet på PIR, samt at der angives så mange detaljer som muligt om særlige kendetegn for bagagen - også i forhold til indholdet.

De første fem døgn udføres efterlysningen af Jet Times handlingagent i ankomstlufthavnen. Evt. spørgsmål eller supplerende oplysninger inden for denne periode skal derfor rettes til lufthavnen.

Er bagagen ikke fremkommet efter fem døgn, overtages efterlysningen af Jet Times passagerservice.

Først når bagagen er lokaliseret og ankommet til lufthavnen, vil man blive kontaktet med henblik på levering.

Kompensation